Látni és Látszani

A Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság (PMBB) az Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közösen (OBB) sikeres közlekedésbiztonsági akciósorozatot szervezett 2013. október 1. és december 15. között a „Látni és Látszani” kampány részeként.

Az akció keretében a részt vevő szervizekben lehetőség nyílt a személyautók, tehergépjárművek, valamint a motorkerékpárok világítástechnikai berendezéseinek térítésmentes átvizsgálására, melyről a szerviz minden esetben igazolólapot állított ki, és amelyet a gépjármű vezetője be tudott mutatni a közúti ellenőrzés során az intézkedő rendőrnek.
Emellett a gépjármű tulajdonosok – ugyancsak ingyenesen – megvizsgáltathatták látásukat a programhoz csatlakozott optikákban.

A kampány 2013. november 7-től december 15-ig terjedő időszakában fokozott rendőri jelenlétet tapasztalhattak az autósok az utakon Pest megyében. Az ellenőrzések célja elsősorban a világítástechnikai berendezések működőképességének vizsgálata, azok rendeltetésszerű használatának biztosítása volt. A gépjárművek kivilágítására vonatkozó szabályok megsértése miatt több mint 900 fővel szemben intézkedtek a rendőrök, ezen belül főleg figyelmeztetésben részesítették a sofőröket, amennyiben a szabályszegést a helyszínen meg lehetett szüntetni.

Műszaki vizsgáztatással egybekötött közlekedésbiztonsági napot rendezett a Pest Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelősége és a Gödöllői Rendőrkapitányság Baleset-megelőzési Bizottsága a „Látni és Látszani” kampány részeként 2013. november 9-én Gödöllőn is. Bár maga az akció nem volt új keletű a városban, a „Látni és Látszani” kampányhoz idén csatlakozott először a helyi vizsgaállomás. Ennek ellenére, vagy éppen ezért csaknem 40-en vizsgáltatták át járműveiket ingyenesen. Azok, akik még egy KRESZ-teszt kitöltésére is vállalkoztak, ajándékot kaptak a Gödöllői Rendőrkapitányság munkatársától.

Az akcióhoz kapcsolódóan a Pest Megyei Baleset-megelőzési Bizottság 2013. október 15-től a fokozott ellenőrzés végéig, december 15-ig hetente jelentkező nyereményjátékkal kedveskedett az érdeklődőknek, ezáltal népszerűsítve a program célkitűzéseit. A PMBB Facebook oldalán hetente közzétett teszteket nagy számban helyesen kitöltő, és visszaküldő játékosok között értékes ajándékokat sorsoltak ki a szervezők.

A másfél hónapos akció sikeréhez nagyban hozzájárult az is, hogy a tapasztalatok szerint az autósok túlnyomó része már a „Látni és Látszani” kampányt megelőzően felkészítette gépkocsiját a megváltozott időjárási és útviszonyokra.

MEGOSZTÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here