Központi forgalomirányító rendszer épült a Budapest-Nagykáta-Újszász-Szolnok vasútvonalon

A teol.hu számolt be a MÁV legújabb fejlesztéseiről, amiből- többek között- a 120. számú, Budapest-Nagykáta-Újszász-Szolnok vonal is kapott egy új forgalomirányító rendszert.

“A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló fejlesztéssel nő a szolgáltatás színvonala az utazóközönség számára. A központi forgalomirányító rendszer kiépítése hatékonyabbá teszi a forgalomszabályozást, valamint elősegíti a menetrend szerinti közlekedés lebonyolítását.

Az utasok számára számos előnnyel jár a fejlesztés:

  • elérhetővé válnak a forgalmi előrejelzések és a valós idejű közlekedési információk,
  • pontosabban tarthatóvá válik a menetrend, csökkennek a késések,
  • a beruházás következtében nő a biztonság, valamint
  • az utasok még kényelmesebben és gyorsabban érhetik el úti céljukat.

A központi forgalomirányítás (továbbiakban: KÖFI) célja a helyhez kötött jelző- és biztosítóberendezések központból való távműködtetése. Mindemellett folyamatos jelentést küld a berendezések állapotáról, valamint a közlekedő vonatok helyzetéről. A KÖFI széles körű alkalmazásával jelentősen nőtt a hatékonyság és a szolgáltatás színvonala.

A Rákos-Újszász-Szolnok vonalszakaszú projekt keretén belül megvalósult a biztosítóberendezéssel rendelkező állomások (Rákoshegy, Maglód, Gyömrő, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta, Tápiószele, Tápiógyörgye) távvezérlésének kiépítése.
Ezen a vonalon a KÖFI központ Budapesten, a Kerepesi út 14. szám alatti Területi Forgalomirányító Központban kapott helyet.”

forrás: teol.hu

kép: Közlekedő Tömeg

MEGOSZTÁS