Katasztrofális a vonat közlekedés

Az ónos esőben lefagyott pálya, kidőlt fák és leszakadt felsővezetékek miatt több vonat sem tudott hosszú órákon át továbbmenni hétfőn este a Budapest és Újszász közötti vonalon. Volt olyan szerelvény, ami kilenc és fél óra veszteglés után indult tovább végül éjjel háromkor. Addigra a közelebb lakók közül sokan leszálltak Rákoshegynél, a messzebbre utazók viszont a vonaton várták ki a szerelvények elindulását, pótlóbuszokat nem küldtek értük, és a megfelelő tájékoztatást is hiányolták.
A MÁV szerint a veszteglő vonatok közül egyben nem volt fűtés műszaki zárlat miatt, de állításuk szerint a kalauzok folyamatosan tájékoztattak, buszt pedig azért nem küldtek, mert nem kaptak a Volánbusztól és a Budapesti Közlekedési Központtól (BKK).

Hosszú órákat várakoztak
Egy Nagykátán 4 órája veszteglő szerelvényen órák óta nincs áram és fűtés. A kalauz nem tud semmit, mert nem tájékoztatják, ezért ált. el is tűnik az emberek szeme elől. Vajon mennyi idő kell a MÁV-nak, hogy az utasokért pótlóbuszt küldjön? – tette fel a kérdést egy olvasónk hétfőn késő este, de többektől kaptunk levelet.
Több mint 7 órája várunk utastársainkkal víz és étel nélkül a Szolnok felé “közlekedő” vonatokon. Több százan vagy ezren – írta egy másik olvasónk, aki szerint semmilyen érdemi információ nem jut el hozzájuk, és semmilyen más közlekedési eszközt nem szerveztek nekik.

Ugyanerre panaszkodott egy másik olvasónk, Aranka is, aki Békéscsaba felé akart indulni, és felháborította, hogy nem mondanak nekik semmit, majd több órás várakozás után este 11 órakor közölték, hogy a várótermet is bezárják. Végül az éjszakát egy hotelben töltötte, majd reggel Volánbuszra szállt.

A közelben lakók leszálltak, mások ott éjszakáztak
Éjjel háromnegyed kettőkor beszéltünk az egyik vonaton rekedt egyik utassal. Zoltán elmondta, hogy 17:15-kor indultak a Keleti Pályaudvarról, de Rákoshegynél megállt a vonat, és több mint 9 órán át ott is maradt. Az elején még tájékoztatták őket, hogy akár 90 perc is lehet a késés, utána ugyanakkor szerinte hajnalig nem kaptak több információt.
Sokan leszálltak, akik a közelben laktak, volt, akiért Sülysápról jöttek rokonok. Ő azonban például Békéscsabára utazik átszállással, ezért nem volt erre lehetősége. Mint mondta, éjszakára még sokan, több mint százan biztosan a vonaton maradtak. Fűtés végig volt, sokan próbáltak aludni, arra számítva, hogy már csak reggel indulhatnak tovább. Mint mondta, a hangulat a történtek ellenére nyugodt maradt.

Éjjel fél háromkor érkezett meg a katasztrófavédelem és a helyi önkormányzattól egy nő, azt ígérték, hogy hamarosan hoznak teát és ételt. Az ételosztás után végül éjjel háromkor, több mint kilenc óra várakozás után megindult a vonat.

Nem kapott a MÁV buszokat
Kérdéseinkkel megkerestük a MÁV-ot is, Kavalecz Imre sajtóügyeletes azt írta, hogy hétfőn délután fél négytől kedden hajnali fél háromig Maglód és Sülysáp között több fakidőlés tette lehetetlenné a közlekedést, vezetékek rongálódtak meg.
Összesen tíz vonat volt kénytelen vesztegelni az állomásokon. Ezek egyikében nem volt fűtés műszaki zárlat miatt. Vizet azért nem osztottak, mert „az állomásokon volt vízvételi lehetőség”. A MÁV szerint a kalauzok folyamatosan tájékoztatták az utasokat a kialakult helyzetről.
Pótlóbuszokat Kavalecz szerint azért nem küldtek, mert sem a Volánbusz, sem a BKK nem tudott autóbuszt adni nekik, mivel náluk is rendkívüli helyzet alakult ki. 23 óra után a Volán négy buszt, a katasztrófavédelem pedig két másikat adott a MÁV-nak.

Először csak egy vágányon és dízelmozdonyokkal indult meg a forgalom, hajnali 4 óra 17 perctől pedig már mindkét vágányon, villanyvonatással közlekedhettek a vonatok. A menetrend még nem állt helyre, a vonatok nem menetrend szerint járnak, hanem óránkénti indulással, és minden állomáson megállnak. A Csehországból érkező vonatoknál jelentős késésekre kell számítani.

19 óra 20 óta nem volt új hír
A MÁV-Start honlapján jól látható volt hétfő este, hogy hét vonat is hosszú órák óta vesztegelt a 120-as vonalon, Budapest és Újszász között. Van olyan szerelvény, ami éjfélkor már hét és fél órás késésben állt egy állomáson. Ráadásul van olyan vonat, ami alig néhány tíz kilométerre vesztegelt a Keleti Pályaudvartól.

A Máv-Start honlapján egészen hajnalig a hírek között 19 óra 20 perckor adták ki az utolsó tájékoztatást. Abban azt írták, hogy a Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonalon este negyed hattól az esőt ónos eső váltotta fel, és Kőbánya-felsőtől szinte Szolnokig ráfagyott a sínre és a felsővezetékre a víz. Azt írták, hogy Gyömrőnél fél hét után egy vágányon megindulhatott a forgalom, de a vonatinfo szerint egyik vonat sem jutott onnan sokáig.

Sülysáp és Mende között a Keleti pályaudvarra közlekedő személyvonat mozdonyának áramszedőjére egy faág lógott be. Ez tetőzárlatot okozott a vonatnál, és újabb áramkimaradást a vonal ezen szakaszán, írták.
A MÁV azt írta, hogy a menetrendszerinti közlekedés csak kedd hajnalra állhat helyre. Mint írták, folyamatosan dolgoznak az érintett szakaszokon, de a folyamatos ónos esőzés miatt alig tudják megszűntetni a zárlatokat a felsővezetékekben.
Problémát jelentett ugyanakkor a biztosítóberendezések beázása, ezért más vonalakon is késések alakultak ki hétfő este.

Forrás: Index.hu

Ha van egy jó fotód a az ónos eső illetve a fagy okozta károkról küldd el nekünk a hellokata.hu@gmail.com címre vagy instagramon használd a #hellokata hashtag-et!

MEGOSZTÁS

16 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Az is az időjárásnak tudható be,hogy Nagykátán akiknek dolguk lenne a vonatokat bemondani,a késett vonatokat akkor mondják be,hogy megérkeznek amikor már indulnak,hogy akik a hideg miatt,illetve a gyalázatos közbiztonság miatt be mennek a váróterembe biztosan le késsék.Ez direkt szívatás,vagy csak meg teszik mert meg tehetik?Napjainkban történt nem most a jeges eső alatt,és nem egyszer.Ez rendszeres szórakozás a meleg irodában ülő v.dolgozóknak.

  2. Milyen 9 óra? Én az egyik ilyen vonaton ültem, és az a vonat aminek 16.15-kor kellett volna a Keletiből indulnia már eleve fél órás késéssel ment ki, Rákoson meg majdnem megfagytunk az állomáson, és mire odaért 50 perces késésben volt! Felszálltunk rá, olyan volt, mint egy heringes doboz!!! 17.14-kor álltunk meg Rákoshegyen és onnan 03.01-kor indultunk tovább, amit akárhonnan is számolok 13 perc híján meghaladja a 10 órás várakozást! Az állomáson volt olyan anyuka, aki 3 hónapos csecsemővel vesztegelt ott, és őt is csak nagy nehezen engedték be a forgalmi irodába, hogy el tudja látni a babát!!!!
    Abban biztos vagyok, a MÁV számíthat az én panaszlevelemre, és még sok százra, ezt megígérhetem!!! És voltak azok a buszok amikről a cikkben írnak? A mi vonatunkon az egyik utas volt az, aki egyáltalán értesítette a katasztrófavédelmet, hogy az emberek szomjasak és éhesek, és közölték a katasztrófa védelemnél, hogy a ők sem tudtak egyetlen MÁV-vezetőségi taggal sem beszélni!!!! A kalauzok kint fagytak a hidegben, és az ő feletteseik sem vették fel nekik a telefont!
    Hová fajul ez a világ???????

  3. Ma reggel sem volt jobb a helyzet a 03.22kor Keletibe induló vonat el is indult 04.55 és kb 3 vonatnyi ember zsúfolódott össze utána pedig Rákoson kellett igazolásért sorban állni a munkahelyre és ez 2014-ben előfordul 🙁 Mi lesz ha bekövetkezik egy erősebb havazás erős lehüléssel?

  4. A férjem a délutános műszakból negyed 12 helyett hajnali 5-kor ért haza. Elmondása alapján elég viszontagságos volt a hazavezető út, mivel a mentesítő buszok egyike, amit több óra várakozás után hajnalban küldtek, útközben füstölni kezdett, majd végképp lerobbant, így a megmaradt buszra préselődtek fel a bajbajutott emberek, de azzal is csak Sülysápig jutottak el. Ott érte be őket az a vonat, amiről leszállították őket, és így jutottak haza.

  5. Kedves Adrienn!Tejesen jogos ,a felháborodásod, Sajnos az én kislányom is a vonaton ült,éjszaka mentünk érte , Katasztrófális állapotok voltak a31-es főútvonalon is.Felháborító ez a Máv!!!!! Semmit sem tettek meg az embereké. A kalauz is gusztustalanul válaszolt,ha valaki kérdezni mert. Bezzeg büntetni tudnak ha nincs jegy! Most kifogja kifizetni a benzinemet, és hogy a gyerekem több órát fagyoskodott a vonaton?Ez a Máv katasztrófa ,ha meleg van .azért hal mag . ha hideg .azért, úgy szar ahogy van !!!

  6. Én nem tartózkodtam vonaton ugyan,de akkor is tudtam hogy mekkora káosz uralkodott a vasúti közlekedésben a kegyetlen időjárás miatt.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here