Jelentősen módosul a menetrend a Százlábú híd átépítése miatt

Április 13-tól egyes reggeli és az összes délutáni Budapest – Nagykáta viszonylatú személyvonat a Keleti pályaudvar helyett Kelenföldről indul, Kelenföld és Kőbánya felső között Ferencvárosban is megáll. A Keleti pályaudvar és Rákos között a 80-as vonal személyvonataival lehet utazni, Rákos állomáson 10 perc áll rendelkezésre az átszállásra.

A Keleti pályaudvar Kerepesi úti felüljáró, vagyis ismertebb nevén a Százlábú híd komoly forgalmat bonyolít le, de állapota jelentősen leromlott, a vasúti és a közúti közlekedés zavartalanságának biztosítása miatt elkerülhetetlen a felújítása. A felújítás alatt korlátozni kell a vonatok forgalmát is, ezért április 13-tól jelentősen módosul a menetrend a Keletit érintő elővárosi vonalakon, és ezekhez kapcsolódó egyéb vasútvonalakon. 

Változó vonatösszeállítások

A híd felújítása miatt a Keleti pályaudvar bejáratánál feszültségmentesíteni kell a felsővezetéket. A vonatok nagy része ezen a szakaszon lendületből át tud haladni, de előfordulhat, hogy ha valami miatt meg kell állni, akkor a dízel tolatómozdony segítségére is szükség van. A modern motorvonatokon lévő központi ütköző-vonókészülék nem alkalmas a dízelmozdony gyors fel- és lekapcsolására, ezért a feszültségmentesítés ideje alatt a Keleti pályaudvarról eltűnnek a Flirt motorvonatok. A pontos vonatösszeállítások még nem véglegesek.

Javasolt közlekedés Budapesten belül

Több járat budapesti végállomása is módosul, ezért előfordulhat, hogy a fővárosi vasútállomások között az eddig megszokottól eltérően kell utazni. Mivel a vasúti változások mellett a BKK hálózata is változott, ezért összefoglaljuk a javasolt útvonalakat:

Budapest-Déli – Kelenföld: ezen a szakaszon a minden nap közlekedő S10-es, S40-es, S42-es és G42-es személyvonatokkal, illetve a győri gyorsvonatokkal lehet utazni. Azok a dolgozó és tanuló havibérletek, melyek az 1-es, 30-as és 40-es vonal bármely állomásától a Déliig vagy a Keletiig lettek megváltva, érvényesek a Déli – Kelenföld szakaszon is (akkor is, ha Keleti pályaudvar szerepel rajta), ezekkel a gyorsvonatokra is fel lehet szállni. A Budapest Bérletek, illetve a személyvonatra szóló menetjegyek csak a személyvonatokra jók, a gyorsvonatokkal történő utazáshoz 150 forintért pótjegyet kell váltani. A pécsi IC vonatokra viszont semmiképpen nem lehet felszállni ezen a szakaszon, Déli és Kelenföld közé nem tudják kiadni a pót- és helyjegyet.

Budapest-Déli – Budapest-Keleti: M2-es metróval 13 perc. A vonalon a BKK díjszabása érvényes, a vasúti jegyekkel nem lehet utazni. A vonaljegy ára 350 forint.

Budapest-Keleti – Kelenföld: a frissen átadott M4-es metróval 13. Felhívjuk figyelmüket, hogy a vonalon csak március 30-ig lehet ingyen utazni, a cikkben szereplő vágányzár ideje alatt már normál BKK díjszabás érvényes.

Budapest-Keleti – Kőbánya-Kispest: M4-as metróval Kálvin tér állomásig, majd M3-as metróval Kőbánya-Kispestig. Az utazáshoz elég egy vonaljegyet váltani, ezzel a metrók között át is lehet szállni.

Kőbánya-Kispest – Kelenföld: egész nap a G43-as vonatokkal, illetve délelőtt és délután a Nagykáta – Kelenföld viszonylatú személyvonatokkal.

Részletes vágányzári menetrendek

A hivatalos vágányzári menetrendeket megtalálja a MÁV-Start honlapján: 120-as vonal (Budapest – Szolnok – Békéscsaba – Lőkösháza)

Láttál valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írd meg nekünk vagy küldj róla fotót, akár névtelenül is: hellokata.hu@gmail.com

MEGOSZTÁS