Így néz ki a Szolnok-Nagykáta-Budapest vasútvonal egy mozdonyból

A Budapest–Újszász–Szolnok-vasútvonal a MÁV 120a számú vonala. Kétvágányú, villamosított vasútvonal, a nemzetközi törzshálózat tagja. A vonalat 1882. március 12-én adták át a forgalomnak és 1969-ben villamosították. A 2000-es évek elején jelentős változások történtek. Megkezdődött a kocsipark felújítása, újjáépült a Rákos–Maglód, a Sülysáp–Tápiószecső és az Újszász–Szolnok közötti vonalszakasz, megújult néhány állomás és megállóhely. 2008-ban befejeződött a Tápiószecső-Nagykáta közötti átépítés is. Magyarország egyik legforgalmasabb elővárosi vonala. Jellegzetessége azonban, hogy ez szinte kizárólag csak a fővárosba irányuló hivatásforgalomból áll. Ennek eredményeképpen a vonatok csúcsidőszakban igen zsúfoltak, máskor azonban kisebb kihasználtságúak.


A vonalon MÁV V43-as és MÁV V63-as mozdonyok teljesítenek szolgálatot. 2010-től megjelentek a MÁV 1047 sorozatú, valamint a Rail Cargo Hungaria által működtetett 1116-os sorozatú taurusok is. Egyaránt közlekednek erre EuroNight-, EuroCity-, InterCity-, gyors-,személy-, teher- és RoLa-vonatok is. Személyvonatként általában mozdony + 5 kocsi + vezérlőkocsi összeállítású ingavonatok közlekednek. Ezek nagy része a Bombardier által Dunakeszin felújított Bhv betűjelű “csíkos” személykocsikból áll.

2012 őszétől a Stadler által gyártott Flirt korszerű motorvonatok is közlekednek. Hétköznap Sülysáp – Budapest viszonylatban csak ilyen járművek teljesítenek szolgálatot. Hétvégén a Szolnoki zónázóvonatok némelyike ilyen.

Láttál valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írd meg nekünk vagy küldj róla fotót, akár névtelenül is: hellokata.hu@gmail.com

MEGOSZTÁS