Így néz ki a Szolnok-Nagykáta-Budapest vasútvonal egy mozdonyból

A Budapest–Újszász–Szolnok-vasútvonal a MÁV 120a számú vonala. Kétvágányú, villamosított vasútvonal, a nemzetközi törzshálózat tagja. A vonalat 1882. március 12-én adták át a forgalomnak és 1969-ben villamosították. A 2000-es évek elején jelentős változások történtek. Megkezdődött a kocsipark felújítása, újjáépült a Rákos–Maglód, a Sülysáp–Tápiószecső és az Újszász–Szolnok közötti vonalszakasz, megújult néhány állomás és megállóhely. 2008-ban befejeződött a Tápiószecső-Nagykáta közötti átépítés is. Magyarország egyik legforgalmasabb elővárosi vonala. Jellegzetessége azonban, hogy ez szinte kizárólag csak a fővárosba irányuló hivatásforgalomból áll. Ennek eredményeképpen a vonatok csúcsidőszakban igen zsúfoltak, máskor azonban kisebb kihasználtságúak.


A vonalon MÁV V43-as és MÁV V63-as mozdonyok teljesítenek szolgálatot. 2010-től megjelentek a MÁV 1047 sorozatú, valamint a Rail Cargo Hungaria által működtetett 1116-os sorozatú taurusok is. Egyaránt közlekednek erre EuroNight-, EuroCity-, InterCity-, gyors-,személy-, teher- és RoLa-vonatok is. Személyvonatként általában mozdony + 5 kocsi + vezérlőkocsi összeállítású ingavonatok közlekednek. Ezek nagy része a Bombardier által Dunakeszin felújított Bhv betűjelű “csíkos” személykocsikból áll.

2012 őszétől a Stadler által gyártott Flirt korszerű motorvonatok is közlekednek. Hétköznap Sülysáp – Budapest viszonylatban csak ilyen járművek teljesítenek szolgálatot. Hétvégén a Szolnoki zónázóvonatok némelyike ilyen.

Láttál valami érdekeset, izgalmasat, szokatlant? Írd meg nekünk vagy küldj róla fotót, akár névtelenül is: hellokata.hu@gmail.com

MEGOSZTÁS

12 HOZZÁSZÓLÁS

  1. Nem tudom, hogy miért vannak annyira oda ezért a csíkos fosért.. Alapból a classic bhv nál semmivel sem jobb. De elbeszélgetnék azzal aki ezeket a 20-05-s fosokat tervezte. No, meg azokkal is akik vasárnap Záhony – Nyugati távon járatják őket!

  2. Dániel Sárai csak azok az 50 éves szétrohadó fosok egy kis karbantartással még ma is levernék komfortban és és élményben is ezeket a csíkos szarokat, főleg, mert nem műanyagülései voltak…

  3. Felújítottak néhány állomást, sok milliókért .El loptak milliót. Csináltak az állomásokhoz autó parkolókat, sok sok millióért. De hogy ki mérte fel az igényeket ezekre, nem tudni. Néhol a száz férőhelyes parkolóban van 3 – 4 kocsi. Jobb lett volna ha a pályára költötték volna azt a pénzt. Például Nagykáta és Újszász között hány 20 km és lassú jel van.Valamikor a " gőzmozdonyos korban " másfél óra alatt Pestről Szolnokon volt a vonat. Most meg? Hát igen fejlődött a technika, van lehetőség az internetre. Ez a fontos nem az, hogy gyors legyen a vonat.

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Please enter your comment!
Please enter your name here