Ford Ranger, Ford Transit – Az év legjobbjai

Foto: Ford-Werke GmbH

Az Év haszonjárműve és az Év kisteherautója díjat odaítélő zsűri is Fordokat hozott ki győztesnek.

Az Év haszonjárműve díjnál (IVCOTY) és a kisteherautókat két évente versenyeztető (IPUA) szavazásán egy márka ritkán nyer egyszerre. Ilyen eset legutóbb 2013-ban történt, akkor is Ford kettős vitte el a pálmát. A 2020-as díj megérdemelt, mert mindkét kategóriában hasznos újításokkal léptek színre.

A Transit Custom esetén igazi különlegességet, a piacot alapjaiban megreformáló (game-changer) technikát vetettek be. Ez a tölthető hibrid rendszer alkalmazása. Ráadásul a Londonban és több európai nagyvárosban, kisebb flottákban tesztelt megoldás elérhető az áruszállító kivitelben és a nyolcszemélyes Tourneo változatban is.

A tervezéskor nagyon ügyeltek arra, hogy a hasznos térből ne vegyen el helyet a 13,6 kWh-ás akkumulátor, amelyet a hagyományos 220-as hálózatról 4,3 óra alatt feltölteni. Így az áruszállító hat köbméteres raktere és az 1130 kilós hasznos terhelése nem csorbult. A Tourneo kivitelnél pedig a szembe forgatható és jól variálható hátsó ülések nem estek áldozatul a CO2 csökkentésnek.

A hajtásról 126 lóerős, nyomatékban gazdag villanymotor gondoskodik, a köztes üzemről pedig az egyliteres EcoBoost turbómotor, ami már számtalan Fordban bizonyított. Az NEDC mérési ciklus szerint 56 kilométeres hatótávolságot tud a Transit legzöldebb, a 2020-as Év haszonjárműve címmel kitüntetett modellje.

A kisteherautó piacnak kevesebb a szereplője, ráadásul az új típusok ritkábban érkeznek, ezért kétévente ítélkezik az IPUA zsűrije. 2020-ban ismét a Ranger nyert, Európa legnépszerűbb kisteherautójánál nem csak az új, kétliteres turbódízel erőmű volt az újdonság. A Transitokban is használt négyhengeres segít levinni a hazai piacon éllovas pickup CO2 kibocsájtását, de ebbe besegít a tengerentúlról érkezett tízsebességes automataváltó is, ami – az új motorral együtt – kilenc százalékos fogyasztáscsökkenést eredményez.

A háromféle fülkével elérhető Rangerhez alapáron jár a négykerék-hajtás. A fejlett elektronika persze itt is elérhető: széria a gyalogosfelismeréssel kombinált, ütközésre figyelmeztető rendszer és a FordPass modem technológia, ami hatékonyabbá teszi a kisteherautó használatát.

Foto: Ford-Werke GmbH

A zsűri díjazta még a Ford azon törekvését, hogy teljesen új dolgot vetett be az európai piacon: a Ranger Raptort. A gyárilag erősített futóművel, dupla turbós 213 lóerős motorral szerelt, különlegesen jó terepképességekkel rendelkező kisteherautót.

Benedek Attila – Galambos Dániel
www.elektromos-hibrid-autok.hu

 

MEGOSZTÁS